A Green Observer

Τα τεκταινόμενα από την δική μας προοπτική

Γλιτώστε από τον καύσωνα με δροσερές τροφές 05/08/2012

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 19:07
Tags: , , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Όταν η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 35 βαθμούς Κελσίου και η δυνατότητα να βρεθούμε σε κάποια παραλία για να δροσιστούμε είναι ανύπαρκτη, τότε η διατροφή μας είναι αυτή που θα μας βοηθήσει να μην… εκραγούμε από τη ζέστη.

Ο ήλιος λάμπει, τα πουλιά κελαηδούν, η θάλασσα γίνεται και πάλι… λαχταριστή, μαζί με όλ’ αυτά όμως καταφτάνουν και οι –εφιαλτικές για πολλούς- υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες θα αποτελούν τους πρωταγωνιστές της καθημερινότητάς μας για τους επόμενους 3 μήνες. Εύλογα, με τέτοιες θερμοκρασίες αλλάζουν αναγκαστικά και οι συνήθειές μας προκειμένου να ελαφρύνουμε τις επιπτώσεις της ζέστης στον οργανισμό μας και η διατροφή αποτελεί ένα σημαντικό τομέα από τον οποίο μπορούμε να ξεκινήσουμε.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

Οι 8 πιο αλμυρές τροφές που ανεβάζουν την πίεση

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 18:54
Tags: , , , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Από τη μια χαρίζει γεύση και νοστιμιά, από την άλλη επιδρά αρνητικά στην αρτηριακή μας πίεση και κατ’ επέκταση στην καρδιά μας. Γι’ αυτό πρέπει να μειώσουμε το αλάτι από τη διατροφή μας, ξεκινώντας από 8 ισχυρές πηγές του.

Η φράση «ανάλατο είναι» ίσως αποτελεί έναν από τους χειρότερους χαρακτηρισμούς για το φαγητό –μετά το «καμένο»-, καθώς αυτόματα σημαίνει ότι δεν έχει ιδιαίτερη γεύση και ότι προφανώς η συνταγή δεν πέτυχε και κανείς δεν θέλει να φάει κάτι άγευστο.

Από την άλλη πάλι, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του αλατιού που καταναλώνουμε, περίπου το 75%, βρίσκεται ήδη μέσα στα τρόφιμα όταν τα αγοράζουμε, σε πολλά από τα οποία δεν γίνεται τόσο αισθητή η παρουσία του. Αν σκεφτούμε και το αλάτι που προσθέτουμε εμείς οι ίδιοι στο φαγητό μας, πολλές φορές μπορεί να ξεπερνάμε τη συνιστώμενη ημερήσια δόση των 2.300mg νατρίου (που ισοδυναμεί με 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι) και μάλιστα χωρίς να το καταλάβουμε.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

Οι 7 πιο διαδεδομένοι μύθοι για τους υδατάνθρακες

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 18:46
Tags: , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Δεν ξέρετε αν πρέπει να τους αγαπήσετε ή να τους απορρίψετε, ποιοι σας κάνουν καλό και ποιοι κακό, τι τελικά ισχύει με τους υδατάνθρακες και τι όχι. Το τοπίο, όμως, θα ξεκαθαρίσει, μόλις διαπιστώσετε ότι κάποιες διαδεδομένες θεωρίες γι’ αυτούς, αποτελούν απλώς μύθους.

Μέσα στη δεκαετία του ’90, οι υδατάνθρακες απέκτησαν μεγάλη δημοτικότητα κι όπως είναι φυσικό, γράφτηκαν πολλά γι’ αυτούς, ανάμεσα στα οποία και πολλές ανακρίβειες. Σύντομα, βέβαια, έμαθαν όλοι ότι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτούς δεν είναι και τόσο υγιεινή, ενώ σήμερα επικρατεί μια σύγχυση στον κόσμο, αφού τα «μαρκετινίστικα» κόλπα τους προωθούν ως υγιεινούς για την καρδιά, την ίδια στιγμή που κάποιοι ειδικοί στον τομέα της διατροφής δεν αναφέρονται σε αυτούς με τα καλύτερα λόγια.
Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

Σελήνιο: που βρίσκεται το πολύτιμο αντικαρκινικό συστατικό;

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 18:22
Tags: , , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις, ενώ η επάρκειά του στη διατροφή μας έχει ανεξάντλητα οφέλη. Από ποιες τροφές, όμως, μπορούμε να λάβουμε σελήνιο και τι θα προσφέρουμε στον εαυτό μας καταναλώνοντάς το;

Τα τελευταία χρόνια «κυκλοφορεί» πολύ στα περισσότερα άρθρα και συζητήσεις για την υγεία και τη διατροφή, ενώ έχει συνδεθεί ιδιαιτέρως και με το θυρεοειδή αδένα, αποτελώντας το αντιοξειδωτικό του. Τι είναι, όμως, αυτό το θαυματουργό σελήνιο;

Πρόκειται για ένα απαραίτητο για τον οργανισμό μας ιχνοστοιχείο, το οποίο συναντάμε συνήθως σε φυτά, θαλασσινά και κρεατικά και το χρειαζόμαστε σε μικρές ποσότητες, καθώς αποτελεί αντιοξειδωτικό και απαραίτητο συστατικό διάφορων ενζύμων.

Σε συνεργασία με τη βιταμίνη Ε, τη βιταμίνη C, τη γλουταθειόνη και τη βιταμίνη Β3, το σελήνιο δρα σαν αντιοξειδωτικό εμποδίζοντας τη δράση των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό, γι’ αυτό και σύμφωνα με τους ειδικούς μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση διαφόρων ειδών καρκίνου, ενώ έχει και αντιγηραντικές ιδιότητες.

Ακόμη, το σελήνιο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδή, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και μπορεί να ευεργετήσει την ανδρική γονιμότητα βελτιώνοντας την κινητικότητα του σπέρματος.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

6 τροφές για την υγεία των ματιών

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 18:13
Tags: , , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να προωθήσουμε την καλή, γενική υγεία των ματιών και η καλή διατροφή είναι ένα από αυτά. Ακολουθούν 6 από τα πιο ωφέλιμα τρόφιμα για τα μάτια…

Αρκετοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα μάτια τους, άλλα σημαντικότερα και άλλα πιο απλά. Παρακάτω θα δείτε 6 τροφές που κάνουν καλό στα μάτια και προλαμβάνουν ή εμποδίζουν παθήσεις που σχετίζονται με την όραση.

Υπάρχουν όμως πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να προωθήσουμε την καλή, γενική υγεία των ματιών και η καλή διατροφή είναι ένα από αυτά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη επαρκών θρεπτικών ουσιών, όπως η λουτεΐνη, τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και το λυκοπένιο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας κατά 25%. Και οι ειδικοί λένε ότι τα δυνητικά οφέλη δεν σταματούν εκεί.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

Τροφές φίλοι κι εχθροί του ύπνου

Filed under: ΥΓΕΙΑ — quadrifoglioverdeteam @ 18:07
Tags: , , ,

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Το τι τρώμε, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του ύπνου μας. Αν μάθουμε να τρώμε σωστά, θα βγούμε κερδισμένοι και στον ύπνο. Μάθετε τις τροφές που προάγουν και εκείνες που εμποδίζουν τον ποιοτικό ύπνο.

Στριφογυρνάτε στο κρεβάτι σας χωρίς να μπορείτε να κοιμηθείτε; Περνάτε νύχτες άγρυπνοι και ξυπνάτε κουρασμένοι, φυσικά και ψυχικά; Καιρός να κάνετε κάτι. Kαι ένας εύκολος τρόπος για να έχετε αποτελέσματα, είναι να ακολουθήσετε μια σωστή διατροφή.

Το τι τρώμε, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του ύπνου μας. Αν μάθουμε να τρώμε σωστά, θα βγούμε κερδισμένοι και στον ύπνο.

Δείτε ποιες τροφές συμβάλλουν σε έναν ποιοτικό ύπνο και ποιες κάνουν το αντίθετο…

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>

 

Υγιεινές εναλλακτικές αγαπημένων καλοκαιρινών γεύσεων

Επιλέγοντας να κάνετε Follow, Θα ενημερώνεστε πρώτοι για κάθε νέο άρθρο. Μπορείτε πάντα πολύ εύκολα να κάνετε Unfollow όποια στιγμή το επιθυμήσετε.

Οι παρακάτω υγιεινές εναλλακτικές ορισμένων τροφίμων, θα σας κρατήσουν σε… φόρμα και υγιείς, χωρίς να υπολείπονται σε γεύση. Κάντε αυτές τις εύκολες αντικαταστάσεις και θα περάσετε ένα «νόστιμο», «υγιεινό» και απολαυστικό καλοκαίρι.

Οι καλοκαιρινές γεύσεις έχουν γεμίσει το τραπέζι μας και η εποχή αυτή είναι η καλύτερη για να απολαύσουμε λιχουδιές που ταιριάζουν στις υψηλές θερμοκρασίες. Είτε πάντως ονειρεύεστε ένα δροσιστικό παγωτό, είτε μια σπιτική πατατοσαλάτα, δεν υπάρχει λόγος να επιβαρύνετε τη σιλουέτα σας με επιπλέον κιλά και πόντους.

Οι παρακάτω υγιεινές εναλλακτικές ορισμένων τροφίμων, θα σας κρατήσουν σε… φόρμα και υγιείς, χωρίς να υπολείπονται σε γεύση. Κάντε αυτές τις εύκολες αντικαταστάσεις και θα περάσετε ένα «νόστιμο», «υγιεινό» και απολαυστικό καλοκαίρι.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…>