A Green Observer

Τα τεκταινόμενα από την δική μας προοπτική

BMW i8 Concept Spyder, ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 07/09/2013

Filed under: ΜΟΝΤΕΛΑ — quadrifoglioverdeteam @ 20:14
Tags: , , ,

Κάνοντας Follow, ενημερώνεστε για κάθε νέο άρθρο. Εύκολα να κάνετε Unfollow όποτε θελήσετε.

BMW-i8-Spyder-p03Η BMW έθεσε ως στόχο να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη σειρά, ξεχωριστών υβριδικών αυτοκινήτων. Μετά από το μικρό i3 και το supercar i8, οι Βαυαροί της BMW, προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω με την ανοικτή έκδοση του i8. Την BMW i8 Concept Spyder. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό διθέσιο υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο ανοίγει νέους σχεδιαστικούς ορίζοντες, προτάσσοντας πρωτοποριακές λύσεις με οικολογικό «περιεχόμενο».

Σε σχέση με την έκδοση κουπέ, η Spyder διαφοροποιείται σχεδιαστικά χάρη στη φουτουριστική σχεδίαση των θυρών, οι οποίες δεν διαθέτουν τζάμι ανοίγοντας μάλιστα μʼ έναν αρκετά εντυπωσιακό τρόπο. Από εκεί και πέρα, οι σχεδιαστές της BMW φρόντισαν να διαφοροποιήσουν την αισθητική του i8 Spyder και σε άλλους τομείς και σημεία, με κυριότερο την… εξάλειψη των θέσεων για τους πίσω επιβάτες.

Συν τοις άλλοις, μικρές αλλαγές παρατηρούνται στην μάσκα και, ασφαλώς, στο τμήμα πίσω ακριβώς από τις πλάτες των αποκλειστικά δύο επιβατών του οχήματος, όπου ένα διαφανές κάλυμμα ενισχύει το «προηγμένο» σχεδιαστικό προφίλ της όλης κατασκευής.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις των ιθυνόντων της BMW, η έκδοση Spyder διαθέτει ελαφρώς μικρότερο μεταξόνιο και μήκος. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4,48 μ., το πλάτος του τα 1,92 ενώ το ύψος οριακά υπερβαίνει τα μόλις 1,2 μ.

BMW-i8-Spyder-p09Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ιδιαίτερα ελαφριά υλικά (ανθρακονήματα, πλαστικό κοκ), προκειμένου να διατηρηθεί το συνολικό βάρος σε χαμηλά επίπεδα, στοιχείο που σύμφωνα με τους ιθύνοντες της BMW αναμένεται να επηρεάσει θετικά όχι μόνο τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά και εκείνες που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, κατʼ επέκταση.

Το στοιχείο όμως που σίγουρα καταφέρνει να κλέψει την παράσταση είναι ασφαλώς η υβριδική plug-in «καρδιά» του i8 Spyder, η οποία αποτελείται από έναν εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Πιο συγκεκριμένα, το 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο, το οποίο είναι εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, αποδίδει σύμφωνα με την BMW 223 ίππους. Από εκεί και πέρα, το εν λόγω σύνολο «παντρεύεται» με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς, αποδίδοντας 131 ίππους.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το i8 Spyder μπορεί να κινείται είτε ως προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο, είτε ως τετρακίνητο, χάρη στη προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχει το σύστημα μετάδοσης, σε συνδυασμό δε με το σχετικά χαμηλό του βάρος που χάρη στην ευρεία χρήση ανθρακονημάτων σταματάει στα 1.630 κιλά, το πρωτότυπο υβριδικό roadster επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε πέντε δευτερόλεπτα ενώ φτάνει την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.

BMW-i8-Spyder-p13

Ωστόσο, αυτό που καθιστά εντυπωσιακό το βαυαρικό concept είναι ότι, όπως ισχύει και για την coupe εκδοχή του, η παρουσία των μπαταριών λιθίου σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα του, του εξασφαλίζουν τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση περίπου 30 χλμ.

Εκτός από τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για μικρές αποστάσεις ο παραπάνω συνδυασμός εξασφαλίζει στη βαυαρική πρόταση και ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κατανάλωσης καυσίμου η οποία περιορίζεται στα 3,0 λίτρα/100 χλμ. Παράλληλα, κατά δήλωση του κατασκευαστή, η διάρκεια μιας πλήρους φόρτισης των μπαταριών του i8 Concept Spyder σε οικιακό δίκτυο απαιτεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά.

Πανέμορφο, φουτουριστικό, ταχύτατο, εξελιγμένο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, διαφορετικό… Αυτά και πολλά άλλα επίθετα, μπορούν να ειπωθούν για την i8 Spyder και σίγουρα είναι λίγα για αυτό το ξεχωριστό υβριδικό αυτοκίνητο.

ΠΗΓΗ

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s